Einde tijdperk boekenkasten in hogeschoolbibliotheek?
Judith van Hooijdonk (Adviseur Onderwijs & Technologie-Ondersteund Leren
Dienst Onderwijs en Onderzoek)
Mercator
donderdag 19/09 15.30
Wat betekent dit voor de hogeschoolbibliotheek als je je wilt profileren als informatiepartner van het onderwijs? Maar ook een betrouwbare digitale en fysiek collectie wilt aanbieden voor onderwijs en onderzoek en tevens een inspirerende leeromgeving wilt zijn? En als je ook een bijdrage wilt leveren aan de professionele ontwikkeling van studenten?
Wat doe je als hogeschoolbibliotheek als studenten alleen boeken van de boekenlijst gebruiken en achtergrondinformatie digitaal zoeken? Als opleidingen niet verwijzen naar de beschikbare fysieke achtergrondcollectie en databanken? Als fysieke leeromgevingen steeds vaker dicht bij de opleiding worden gesitueerd omdat de rol van docent verandert naar coach en zij elkaar steeds vaker opzoeken en elkaar willen ontmoeten?
Over ambities, uitdagingen, dilemma’s waar de hogeschoolbibliotheek voor staat.