Steeds meer besturen willen digitaal gaan werken. Papier blijft echter hardnekkig aanwezig. Veel dossiers zijn nog op papier en ondanks alle digitale systemen blijven papieren documenten de organisatie binnenkomen en blijft men om diverse redenen zaken op papier bijhouden. In deze opleiding gaan we dieper in op substitutie na digitalisering, het vervangen van de analoge versie door een digitale kopie. Wanneer kan en mag je de papieren versie na digitalisering weggooien? Aan welke eisen moet je digitaliseringsproces en je digitale informatiehuishouding voldoen om dit te doen? Welke juridische aspecten spelen er en hoe kan je deze correct ondervangen? Tijdens deze opleiding kijken we vooral naar digitalisering in een administratieve context. Retroactieve digitalisering van oudere archiefbestanden behandelen we slechts in beperkte mate.
- concepten en basisbegrippen
- eisen waaraan het digitaliseringsproces moet voldoen om substitutie te kunnen toepassen
- beoordelen of aan deze eisen is voldaan
- juridische aspecten bij toepassen van substitutie
- inrichten van een goedkeuringsproces voor substitutie
Praktische informatie
- Datum: 20 februari 2020
- Lesuren: van 9 tot 16 uur
- Locatie: Coveliersgebouw – Inovant, Boomgaarstraat 22, 2600 Berchem
- Inschrijvingsprijs: 150 euro/persoon
- Doelgroep: medewerkers van overheidsgerelateerde organisaties
- Inschrijven via website Inovant – link opleiding
Meer informatie in de bijlage.