Van 17 tot 25 november is het opnieuw Voorleesweek. Organisator Iedereen Leest wil tijdens deze campagneweek het belang en het plezier van voorlezen in de kijker zetten.
Dit jaar wordt er extra gefocust op de allerjongste doelgroep: baby’s en peuters van 0 tot 2,5 jaar. Want vroeg beginnen loont, zo blijkt uit onderzoek. Maar geen nood, de Voorleesweek blijft een feest voor jong én oud.
Op www.voorleesweek.be vind je alle info over de campagne, kan je promotiematerialen – zoals een affiche, Facebook-banner en een flyersjabloon – downloaden en ontdek je recente boekentips voor kinderen en jongeren van 0 tot 15 jaar. Je kunt je er ook registreren voor de voorleesteller: wie voorleest tijdens de Voorleesweek, maakt kans op een prachtig boekenpakket.
Illustrator Benjamin Leroy maakte samen met vormgever Kris Demey het nieuwe campagnebeeld. Bibliotheken krijgen in oktober twee gratis affiches in de bus. Extra affiches zijn ook te bestellen via www.voorleesweek.be.