Een reflectie op 20 jaar Bibliotheekweek

BAG Nummer 2004/6

Een reflectie op 20 jaar Bibliotheekweek

Geschreven door Geert Ruebens
Gepubliceerd op 01.06.2004
De twintigste editie van de Bibliotheekweek, de jaarlijkse promotieweek voor de openbare bibliotheken in Vlaanderen, is aanleiding voor een reflectie op enkele constanten, evoluties en pijnpunten. Er is een duidelijke evolutie in de keuze van de centrale thema's, de professionele aanpak en het belang van de landelijke campagne. Belangrijke constanten zijn de grote respons bij de bibliotheken, de samenhang met een stijgend bibliotheekgebruik in Vlaanderen, het lonen van samenwerkingsverbanden en de ondersteunende aanpak op lokaal, regionaal en landelijk niveau. Belangrijkste pijnpunten zijn het krijgen van helderheid in doelstelling en doelgroep van de Bibliotheekpromotie en het afwezig zijn van een globale marketingsstrategie in de bibliotheeksector.

Waarom lid van de VVBAD worden?

  • Deel zijn van het netwerk van experten en collega's
  • Mee de belangen van de informatiesector behartigen
  • Korting krijgen op de activiteiten van de VVBAD
  • Toegang krijgen tot vakinformatie
  • Participeren in de verenigingsbesturen
Word lid
© Vlaamse Vereniging voor Bibliotheek, Archief & Documentatie vzw
Statiestraat 179 | B-2600 Berchem (Antwerpen)
Tel: (+32) 03 281 44 57 | email: vvbad@vvbad.be