Een klantgericht bibliotheekconcept

BAG Nummer 2003/5

Een klantgericht bibliotheekconcept

Geschreven door Edwin Van Troostenberghe
Gepubliceerd op 01.05.2003
Met het internet deed ook de digitale informatievoorziening zijn intrede in de openbare bibliotheek. De bibliothecaris kan kiezen uit diverse geavanceerde zoeksystemen om de klant bij de juiste bronnen te brengen. Alle hebben ze plus- en minpunten: zoekrobots, portaalsites en startpagina's, catalogi, de Vlacc... Nederland heeft zijn digitale bibliotheek, Bibliotheek.nl en het digitale inlichtingenbureau Al@din. Een bronnenwijzer voor basisvragen biedt evenwel de complete oplossing: de fysieke collectie en onlinebronnen worden ingezet om bronnen te vinden die relevant zijn in een specifieke vraagcontext.

Waarom lid van de VVBAD worden?

  • Deel zijn van het netwerk van experten en collega's
  • Mee de belangen van de informatiesector behartigen
  • Korting krijgen op de activiteiten van de VVBAD
  • Toegang krijgen tot vakinformatie
  • Participeren in de verenigingsbesturen
Word lid
© Vlaamse Vereniging voor Bibliotheek, Archief & Documentatie vzw
Statiestraat 179 | B-2600 Berchem (Antwerpen)
Tel: (+32) 03 281 44 57 | email: vvbad@vvbad.be