Een klantgericht bibliotheekconcept

BAG Nummer 2003/3

Een klantgericht bibliotheekconcept

Geschreven door Edwin Van Troostenberghe
Gepubliceerd op 01.03.2003
De openbare bibliotheken moeten zich beter wapenen om een goede informatiebemiddeling tot stand te brengen aan de infobalie. Informatiebemiddeling houdt niet op met het aanwijzen van een boekenkast. Aan de ene kant moet er een goede analyse van de vraag(context) gemaakt worden. Aan de andere kant is een goede kennis van de bronnen noodzakelijk. Om de juiste bronnen aan te kunnen bieden bij een gegeven vraag dienen we een aantal instrumenten te ontwikkelen. We bevinden ons hier in de kern van het bibliotheekwerk en er moet voldoende personeelstijd uitgetrokken worden om aan deskundigheidsbevordering te doen. Veel van die deskundigheid vinden we in eigen huis, maar versnipperd over de medewerkers.

Waarom lid van de VVBAD worden?

  • Deel zijn van het netwerk van experten en collega's
  • Mee de belangen van de informatiesector behartigen
  • Korting krijgen op de activiteiten van de VVBAD
  • Toegang krijgen tot vakinformatie
  • Participeren in de verenigingsbesturen
Word lid

VVBAD maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren. Door deze te accepteren of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil u meer weten over cookies, of uw cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Bekijk dan hier de voorwaarden.

© Vlaamse Vereniging voor Bibliotheek, Archief & Documentatie vzw
Statiestraat 179 | B-2600 Berchem (Antwerpen)
Tel: (+32) 03 281 44 57 | email: vvbad@vvbad.be