Informatie aan Zee en Covid Safe Ticket

Informatie aan Zee en Covid Safe Ticket

Voor de veiligheid van alle deelnemers, sprekers en organisatoren zal Informatie aan Zee werken met het Covid Safe Ticket (CST). Dat betekent dat je enkel kunt deelnemen als je een geldig ticket kunt voorleggen bij de ingang.

Hoe gaat het in zijn werk op de dag van het congres?

  • Je meldt je bij aankomst aan mét mondmasker buiten bij de hoofdingang van het Kursaal Oostende (Kursaal-Westhelling 12, 8400 Oostende). Houd je Covid Safe Ticket (= QR-code) en identiteitskaart klaar. De ontvangst is tussen 9u en 9u45. We zouden je willen vragen om tijdig aanwezig te zijn om een vlotte doorstroom te garanderen. 

  • Een medewerker van Informatie aan Zee scant je CST (met de CovidScanBE-app), controleert of dat geldig is en vraagt je identiteitskaart. Het CST is persoonlijk en daarom zijn we als organisator verplicht om te controleren of je identiteit overeenkomt met dat van het CST. De medewerker die het CST scant, krijgt enkel je naam, voornaam en geboortedatum te zien, én of het ticket voldoet aan de vereisten om binnen te mogen. Je gegevens worden onder geen enkele omstandigheid opgeslagen. 

  • Na het scannen van je CST krijg je een gekleurd polsbandje voor die dag. Hiermee moet je je CST niet opnieuw tonen bij het terug binnenkomen van het Kursaal Oostende. Kom je twee dagen? De volgende ochtend laat je je CST opnieuw scannen en krijg je een polsbandje in een andere kleur dat die dag geldig is. 

  • Daarna is een mondmasker dragen of social distancing niet meer nodig, noch op de beursvloer noch in de zalen. Het Kursaal Oostende zorgt voor sanitaire voorzieningen (desinfecterende handgel enz.) en een degelijke ventilatie. Medewerkers van Informatie aan Zee zorgen voor crowd-management. 

Hoe krijg je een Covid Safe Ticket?

  • Je CST is geldig in de volgende gevallen:

    • Je hebt een vaccinatiecertificaat: volledig ingeënt + twee weken.

    • Je hebt een herstelcertificaat van minder dan 6 maanden.

    • Je hebt een negatieve PCR-test (geldigheid = dag van staalname + 2 dagen).

    • Je hebt een negatieve antigeentest (geldigheid = dag van staalname + 1 dag). 

  • Het gemakkelijkst is om je CST digitaal op te vragen. Dat kan door De Covid safeBE- app te downloaden en deze stappen te volgen

  • Niet digitaal? Dan kun je een CST opvragen via Mijn Gezondheid of via Mijn Burgerprofiel. Breng in dat geval een print met een duidelijke QR-code mee.

  • Je kunt het CST ook per post toegestuurd krijgen. Houd dan wel rekening met een wachttijd van één week. Alle info hierover vind je hier.

  • In alle gevallen dient je CST te beschikken over een duidelijke QR-code die gescand kan worden. Een ticket/bewijs van het vaccinatiecentrum is niet geldig. 

  • Het CST is gratis. 

  • Voor specifieke vragen omtrent het CST, kun je ook terecht bij de officiële website van de Belgische overheid. De dienst van Covid Safe is telefonisch bereikbaar via het nummer 078 78 78 50 tussen 9u en 19u op weekdagen en tussen 10u en 18u op zaterdag.

 Woon je niet in België? 

  • Het EU Digital Covid Certificaat is een geldig alternatief. Dan volstaat het om aan de ingang het certificaat in de app van je eigen land, in PDF of op papier, te laten scannen. Het certificaat zal gecontroleerd worden naargelang de huidige Belgische regels over het bijwonen van een event (zoals hierboven vermeld). 

  • Heb je geen EU Digital Covid Certificaat? Laat je dan testen bij een arts, in een testcentrum of in een van de apotheken die RAT-testen (Rapid Antigen Test = snelle antigeentests) uitvoeren. Meer info hierover vind je hier

  • In alle gevallen dient je CST te beschikken over een duidelijke QR-code die gescand kan worden. Een ticket/bewijs van het vaccinatiecentrum is niet geldig.

  • Vergeet ook zeker niet om de geldige reisvoorwaarden voor België te controleren bij je eigen overheidsinstantie. 

Heb je geen CST en wil je graag je inschrijving voor Informatie aan Zee annuleren?

We begrijpen dat het gebruik van een CST voor sommige deelnemers een belemmering kan zijn. Je kunt je inschrijving kosteloos annuleren tot 10 dagen voor de start van Informatie aan Zee (tot en met maandag 4 oktober) door een mail te sturen naar anke.denaegel@vvbad.be.  

Waarom lid van de VVBAD worden?

  • Deel zijn van het netwerk van experten en collega's
  • Mee de belangen van de informatiesector behartigen
  • Korting krijgen op de activiteiten van de VVBAD
  • Toegang krijgen tot vakinformatie
  • Participeren in de verenigingsbesturen
Word lid

VVBAD maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren. Door deze te accepteren of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil u meer weten over cookies, of uw cookie-instellingen voor deze website aanpassen? Bekijk dan hier de voorwaarden.

© Vlaamse Vereniging voor Bibliotheek, Archief & Documentatie vzw
Statiestraat 179 | B-2600 Berchem (Antwerpen)
Tel: (+32) 03 281 44 57 | email: vvbad@vvbad.be