Ondertussen bestaan de applicaties van Digitaal Archief Vlaanderen (het Serieregister en het E-depot) meer dan een jaar. Om de tot nu toe opgedane ervaringen met elkaar te delen, organiseert Het Facilitair Bedrijf een eerste kennisdelingssessie. Tijdens deze sessie zullen enkele gebruikers hun ervaringen over een bepaald thema toelichten waarna er ruimte is voor vragen. Deze online (Teams)sessie vindt plaats op 11 juni van 10u tot 12u. Een tweede sessie volgt in het najaar.
Het aantal deelnemers is niet beperkt. Wie niet aanwezig kan zijn, kan achteraf de opname bekijken.
Doelgroep
Iedereen met interesse in de dienstverlening van Digitaal Archief Vlaanderen (medewerkers Vlaamse overheid en lokale besturen).
Tijdstip
- 11 juni van 10u tot 12u
Wat komt aan bod
- Inleiding (15min)
- Toelichting werking selectiecommissie en sjabloonseries – Bram Dierckx, commissievoorzitter van de selectiecommissie lokale besturen (30min)
- Toelichting opmaken van een informatiebeheersplan en uitrol naar het E-depot – Harald Nilens, Beleidsmedewerker archief- en informatiebeheer Departement Cultuur, Jeugd en Media (30min)
- Toelichting digitaal overdrachtsbeleid bij lokale besturen – Caroline Vleugels, Informatiebeheerder Stad Leuven (30min)
- Ruimte voor vragen (15 min)